canlı casino siteleri deneme bonusu
DOLAR 32,5669 0.11%
EURO 34,9186 0.68%
ALTIN 2.434,740,10
BIST 9.645,02-0,50%
BITCOIN %
İstanbul
19°

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

2. Yeditepe Bienali Serüvenine Devam Ediyor- Güncel Haberler
315 okunma

2. Yeditepe Bienali Serüvenine Devam Ediyor- Güncel Haberler

ABONE OL
14 Şubat 2022 14:00
2. Yeditepe Bienali Serüvenine Devam Ediyor- Güncel Haberler
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Öğrenci soruyor  

 Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde Fatih Belediyesi ve Klasik Türk Sanatları Vakfı iş birliği ile düzenlenen 2. Yeditepe Bienali, Fatih Cam Küp Galeri, Nuruosmaniye Camii Mahzen ve Yedikule Hisarı’nda ziyaretçilerini ağırlamaya ve anlam dünyasındaki sorgulatmalara devam ediyor.

 

“Çerçeve İçi Çerçeve Dışı” temasıyla yola çıkan 2. Yeditepe Bienali, içeride kaybettiğimizi dışarıda aramanın sonuçlarına ilişkin soruları, Batı’nın anlam dünyasının çerçeve ile ilişkisini ve oluşturduğu çelişkiyi gelenekli sanatlarımızın kendi estetik ve kültür enstrümanlarıyla birlikte tartışıyor. 07 Ocak 2022 günü restorasyonu devam eden Süleymaniye Külliyesi İmareti Darüzziyafe’de başlayan bienal, 07 Mart 2022 tarihine kadar Nuruosmaniye Camii Mahzen, Fatih Cam Küp Galeri ve Yedikule Hisarı’nda devam edecek.

 

ÇERÇEVE’NİN GETİRDİĞİ SORULAR

2. Yeditepe Bienali çerçeve temasıyla henüz tartışılmamış fakat oldukça merkezi bir konuyu gündeme getiriyor: Geleneksel sanatların modern dönemde kendi mekânlarından, yani kitap ve mimari mekânlarından uzaklaştıktan sonra sergi mekânlarında kendilerini bir çerçeve içinde göze ve muhataba sunmaları ne anlama gelmektedir? Günümüzde bizi çerçeveleyen kültür endüstrisi sahnesinin dışından bakabilmek mümkün müdür? Yani, tezhip, hat, minyatür ve ebru gibi disiplinlere ayırdığımız sanatlarımızın son iki yüz yıl içinde bütünlüklerinin ayrılması, çerçevelenip duvara asılmaları kendi geleneklerinde ve algılanışlarında neleri değiştirdi? Bu sorular, her katılımcının ve sanatçının kendi yorumuyla çoğalacak soruları ve cevapları beraberinde getirecektir.

 

Yeditepe Bienali’nde yer alan değerli çalışmaların bir araya gelmesinde güçlü soruların zengin teorik alt yapısı bir harç niteliğinde olmuştur. Bu harcı mümkün kılanlardan Yeditepe Bienali küratörü Berkan Karpat, Münich’deki Haus der Kunst’da Sanatçılar Kurumu’nda başkan olarak görev yapmakta, disiplinler arası yapıya sahip olan eserleri ve bilimsel sanat çalışmaları bulunmaktadır. 2003’den beri M. Ü. İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Din Felsefesi Anabilimdalı’nda görev yapmakta olan Prof. Dr. Zeynep Gemuhluoğlu da, Sanat Felsefesi ve Estetik üzerine çalışmaları ile Yeditepe Bienali’nde danışman olarak büyük katkıya sahiptir. 

 

DÖRT AYRI MEKÂN DÖRT AYRI ANLAM

2. Yeditepe Bienali dört ayrı mekânda sanatseverleri ağırlıyor. Restorasyonu devam eden Süleymaniye Külliyesi İmareti Darüzziyafe, Fatih Cam Küp Galeri, Nuruosmaniye Camii Mahzen ve Yedikule Hisarı. Dört mekân da bir tür “ara-mekân” olmaları özelliği ile misafirlerini çerçevede değilse de eşikte karşılamaya ve onları “içeri” davet etmeye aday niteliğinde. Mekanların mimari özelliklerine uygun bir düzen içeren sergileme yöntemleri, Süleymaniye Camii İmareti Darüzziyafe’de mekânın simetri ve asimetrisini içselleştiren yataylığı, Mahzen’de su ile ilişkisine işaret eden bir tür iniş ve ağırbaşlılığı, Yedikule Hisarı’nda ise dikey bir hareketi esas alıyor. Bu nedenle restorasyonu devam eden Süleymaniye Camii İmareti Darüzziyafe’de yer alan ve geleneksel tarzda çalışılmış 250’den fazla eser sanatçının çalışma görme pratiğine uygun şekilde ve kitap sanatları mekanına gönderme yapacak şekilde düzenlendi. Eserlerin çerçevelerini kapatan veya bazen tamamen gizleyen düzenlemesi, muhataplara belli bir bakış açısını, “çerçevelemeyi” dayatmaktan ziyade kendi görme biçimini bulması için imkân tanıyor. Aynı zamanda geleneksel sanatların günümüz kültür endüstrisi içindeki konumlarına dair sorgulamaya da işaret ediyor. Fatih Cam Küp Galeri'de ise 2. Yeditepe Bienali'nin eser ve mekanlarını dijital olarak gezmek, 3 boyutlu halini müşahade etmek ve eserlerin dijital dünyadaki varlığı hakkında düşünmek mümkün olacak. Süleymaniye Külliyesi İmareti Darüzziyafe sergisi fiziksel olarak sona erse de Fatih Cam Küp Galeri’den dijital olarak gezmek mümkün. 

 

YERLEŞTİRME DEĞİL YERİNİ ARAMA 

Nuruosmaniye Camii Mahzen’deki çalışmalar ise geleneksel sanat eğitimi almış sanatçıların sanat icrası ve sergileme tarzları hakkındaki sorularını görünür kılma çabasının sonucu olarak yer alıyor. Yedikule Hisarı’nda yer alan çalışmalar da daha çok hem çağdaş sanatın hem de geleneksel sanatın sergileme pratiklerinin geleceğine dair umut ve umutsuzlukların dile gelmesi niteliğinde. 5 sanatçının 6 eserinin yer aldığı Yedikule Hisarı sergisi mekana, insana, esere ve görünen ile hakikat arasındaki ilişkiyi dair de sorgulamaları, alımlamaları izleyiciye sunuyor. Bu iki mekândaki eserler, enstalasyon anlamında bir “yerleştirme” değil bir tür “yerini arama” “her şeyin zaten yerli yerinde olduğuna” dair kadim Anadolu bilgeliğinin çağrısını işitmeye ve duyurmaya dair bir teklif olduğunu da hatırlıyor ve hatırlatıyor. 

 

2. Yeditepe Bienali, sergilenen 282 eser ile Türk İslam Sanatları’nın disiplinlere ayrıldığı günden bugüne kendine has bir sergileme tarzının varlığını ve bu konudaki bilinci de sorguluyor. 

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

    En az 10 karakter gerekli
    Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


    HIZLI YORUM YAP

      reklam ver
    ucuz iplik   izmirdeki yurt dışı üniversite firmaları

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

    Sponsorlar: izmirdeki yurt dışı eğitim firmaları - ucuz iplik - Promosyon şemsiye - nakliyat - Online Diyet - akor - en iyi evden eve nakliyat - düğün dansı - evden eve nakliyat - Lepidolite Healing Properties - Nakliyat